Czy jedzenie przed snem tuczy? | Artykuły | Odżywianie | Odchudzanie bez kitów
logowanie zaloguj się    rejestracja zarejestruj się
Odchudzanie bez kitów Facebook    Odchudzanie bez kitów Youtube    Instagram    Odchudzanie bez kitów RSS  
Strona główna  ›  Odżywianie  ›  Artykuły

Czy jedzenie przed snem tuczy?


Czy jedzenie przed snem tuczy?

Jak często słyszałaś, że nie należy jeść przed snem? Jak często mówiono Ci, że to właśnie od tego tyjesz? Zapewne nie raz. Ten artykuł odpowie Ci na pytanie, jak faktycznie należy podchodzić do jedzenia przed snem.
FAKT 1 Musicie wiedzieć, że gdy na zegarze wybije godzina 20:00 lub 21:00, nie dzieje się tak naprawdę nic magicznego. Co prawda, wieczorem z powodu zmniejszonej aktywności fizycznej zwalnia nasz metabolizm i spalamy mniej kalorii, ale jedzenie późnym wieczorem wcale nie musi być złe w odpowiednich okolicznościach. Najważniejsze jest, by wybierać zdrowe i pełnowartościowe produkty. Jeśli ilość energii w ciągu dnia zgadza się z Twoim zapotrzebowaniem, nie masz się czego obawiać. FAKT 2 Badania dowodzą, że to, co zjesz na kolację, po części wpływa także na to, co zjesz kolejnego dnia na śniadanie. Ludzie, którzy zjadają na kolację posiłki o niskim indeksie glikemicznym, następnego dnia są w stanie lepiej kontrolować apetyt na coś słodkiego. Optymalna glikemia jest nie tylko ważna przy utracie wagi, ale także dla zachowania zdrowia. Na kolację spróbuj zatem skomponować posiłek oparty na roślinach strączkowych, warzywach i chudym mięsie lub tłustych rybach. FAKT 3 Węglowodany jedzone na wieczór na pewno zamienią się w tłuszcz? To jedna wielka brednia. Jeśli spożywasz nadmierną ilość energii, oczywiście tak się stanie, ale gdy kontrolujesz spożycie kalorii, nie wyrządzą Ci żadnej krzywdy. Często są one pomijane także po ćwiczeniach, podczas gdy są niezbędne do szybkiej resyntezy glikogenu po treningu. FAKT 4 Badania wykonane w 2011 roku pokazały także, że osoby, które jadły zdrowe źródła węglowodanów na noc, łatwiej potrafiły poradzić sobie z apetytem w ciągu kolejnego dnia. Może to być dobra wiadomość dla osób będących na diecie. FAKT 5 Jeśli intensywnie ćwiczysz i chcesz, by Twoje ciało nabierało pożądanych przez Ciebie kształtów, zadbaj także o spożycie białka na noc. Proponujemy pamiętać przede wszystkim o proteinach, które będą się dłużej wchłaniały, np. o twarogu, mleku i jogurcie naturalnym. Jedno z niedawno opublikowanych badań potwierdza, że proteiny spożyte przed snem pomagają mięśniom szybciej się regenerować, a co za tym idzie rosnąć. FAKT 6 Tuczy Cię nadmiar energii, a nie jedzenie wieczorem!




Komentarze:












Therm Line 30+


Odchudzanie bez kitów Facebook    Odchudzanie bez kitów Youtube    Odchudzanie bez kitów RSS    Instagram  

Polub OdchudzanieBezKitow na Facebooku